maandag 4 september 2017

Kado-tasjes, leuk om weg te geven!

In deze blog ga ik jullie twee kado-tasjes laten zien.
Ze zijn heel verschillend en ieder op hun eigen manier heel leuk.
Zo zie je maar dat een kado-tasje zich heel goed leent om je creativiteit op los te laten.
Enne...Kimya heeft tasjes in heel veel soorten en maten!
Veel kijk- en leesplezier!


Dit gele kadootje gaf ik aan de coach van mijn zoon. Zij heeft hem het afgelopen schooljaar ontzettend goed begeleidt in het plannen van zijn huiswerk en het leren-leren. En met succes! Zij had dus wel een aardigheidje verdiend. Thijmen, mijn zoon, had een mooi kadootje voor haar uitgezocht. Een oogmasker. Je weet wel, van die coolpads die je in de koelkast moet leggen en daarna op je ogen. Best verfrissend! En de coolpads die ze dan op haar ogen kan leggen zijn met een afbeelding van een schijfje citroen. Thijmen verklaarde hierbij: 'Ze heeft een verfrissende vakantie verdiend'.

Ik maakte het tasje dus in een bijpassende kleur. Geel!! Zo niet mijn kleur.
Best een uitdaging voor mij om daar iets moois mee te maken.
Even buiten de lijntjes kleuren! Go outside your comfortzone!!
Ik geloof dat het gelukt is.

Hieronder nog wat detailfoto's. Hier zie je dat ik aardig wat lintjes aan het handvat heb geknopt. Daar bereik je gelijk een groots resultaat mee. Ook heb ik embossingpoeder gebruikt. Even stempelen, daarna embossingpoeder erover, de heattool zijn werk laten doen en voila! Leuk resultaat toch?



  

 Dit onderstaande tasje maakte ik voor Tiets, ons Hoofd Designteam!
Gewoon een aardigheidje omdat ik een nachtje bij haar mocht logeren. Het leek wel of ik in een 5-sterren-hotel was beland. Bedje al opgemaakt, handdoekje lag al klaar. Topper hoor die Tiets! In het tasje had ik wat Oreo-bonbons gedaan. Uiteraard ook zelfgemaakt! Ik heb begrepen dat ze erg lekker waren.

Om Tiets een klein beetje te plagen heb ik er een flamingo op gemaakt. Er heeft een flamingo-virusje rondgewaard in het team alleen Tiets werd niet bevangen door dat virus. Vandaar dit kleine grapje. 

Dit tasje van 11,5 cm x 14,5 cm heb ik beplakt met designpapier. Daarop een label, een doilie, washitape, pailletten, een klein knijpertje en wat Nuvo drops. Aan het label een paar stukjes lint en klaar ben je weer! De flamingo-stempel heb ik ingekleurd met Versa-magic en wat water. Dat gaat goed hoor. Kun je best eens proberen. Een beetje inkt op je clearblokje, een nat kwastje en je kunt aan de slag met je mooiste kunstwerk. In het tasje een kadootje en je komt weer leuk voor de dag zo.


Hier vind je nog wat detailfoto's.

    

Hieronder vind je de artikelen die ik gebruikt heb om deze kado-tasjes aan te kleden. Als je op de betreffende foto klikt kom je direct in de webwinkel uit. Handig toch? Ik heb het verdeeld in twee gedeeltes zodat je per artikel kunt bekijken wat ik gebruikt heb.

Ik hoop dat ik je weer heb mogen inspireren om ook eens aan de slag te gaan.

Liefs

Gebruikte artikelen voor het gele tasje:


Papieren draagtas bruin gedraaid 18 x 7 x 21 cm 5 stuks Papieren onderzetter creme 11,4 cm 5 stuks Wit katoenen kaasdoek / cheesecloth 65 x 35 cm Joy! Die vlinder randRietjes zilver chevron, per 25 stuks Curly Pins, 12 stuks in frisse kleuren - wit Nuvo Embossing poeder, glacier whiteDovecraft Dovecraft Embossing Heat Tool EU Plug (DCBS24EU)  Masking tape effen kleuren  KADOOTJE etiket 30 mm 20 stuks - GoudbruinVersamark inktkussen Transparant VM-000-001 Shining organza, wit, 5 mm x 5 meter Lintje Trina, kantje met rondjes wit met schulp, 12 mm x 1 meter  JUTE touw twine, 100 yards ( 90 meter) Satijnlint 6,5 mm x 50 meter - bruin Satijnlint 3,5 mm x 5 meter - wit Organza lint 9.5 mm x 1 meter - geel met witte stip Chevron lint geel, 6 mm x 25 meter Kwastjes met zilveren eindkap wit, 3 cm, per stuk


Gebruikte artikelen voor het flamingo-tasje:




Kraft tasje 11.5 x 6 x 14.5 cm, per stuk Dovecraft Clear Stamp Flamingo  Bruine papieren labels 75 x 150 mm 100 stuks Shining organza, wit, 5 mm x 5 meter Satijnlint 3,5 mm x 50 meter - wit Satijnlint met stip 10 mm TOPKWALITEIT per 5 meter - lichtrose Masking tape effen kleuren Pailletten facon metal zilver 6 mm 1200 stuks Taartrand, doillie, 9 cm, 5 stuks verfijnd Nuvo crystal drops - morning dew 677N Marianne D Stempel Hartjes regen (NL) KJ1703 12,0x22,0 cm Mini wasknijpers assortiment kleuren 288 stuks VersaMagic Dew Drop - Pixie Dust








2 opmerkingen: