donderdag 1 juni 2017

Een stoer spijkerBOEK

Tjonge, dan spreek je af voor iemand een mini-album te maken. Dan gaat je hoofd op hol hoor. Pff, wát een ideeën komen er in mijn hoofd op zeg. Het ene idee na het andere idee popt in mijn hoofd op en het volgende idee staat alweer in de rij. Ik dacht nog: 'Respect voor de DT-meisjes! (Ik wist toen nog niet dat ik een paar dagen later ook een DT-meisje zou zijn) Elke keer maar iets nieuws bedenken! Maar goed! Uiteindelijk een knoopje doorgehakt. Of eigenlijk een broek kapot geknipt want dit idee stond met stip bovenaan. Nadat ik gevraagd werd om lid te worden van het Designteam heb ik besloten dat dit album dan mijn allereerste 'DT- Kimya-project" zou worden. Kijk en geniet!!

Een album met een stoere spijkerbroekzak als voorkant.
Een stoer spijkerBOEK!!!

Ik heb dus een kontzak uit een oude broek van mijn zoon geknipt. Een mooi rechthoekje gemaakt en dat wilde ik op grijsbord plakken. De binnenkant van het album moest natuurlijk ook bekleed met een mooi designpapiertje. Even in de privécollectie gedoken voor een stoere bijpassende set. Eerst de binnenzijde van de kaft beplakt en daarna de buitenkant beplakt met de kontzak. Superleuk effect! De achterkant van het album heb ik ook van grijsbord gemaakt maar die is met alleen papier beplakt. Er zitten 3 pagina's in het album en die heb ik van kraft karton gemaakt. Netjes op maat gesneden en overal gaatjes in zodat er met behulp van kleine bindringen één geheel ontstaat. En dan begint het designen.


Het hoekje op onderstaande foto vind je terug op de voorkant van het album. Ik heb een stempel en stans van Studio Light gebruikt om dat leuke ticket te maken. En zie je dat kleine labeltje?? Ik ben verliefd op die schatjes. Vooral met die leuke kleine tekst-stempeltjes van Craft Emotions.


Lintjes, lintjes, lintjes! Bij Kimya kun je terecht voor al deze leuke lintjes. Enne, ze hebben er nog véél meer! Sssst...


Aan de bindringetjes heb ik restjes lint geknoopt. Zo werk je de ringen een beetje weg en heb je gelijk een gezellige uitstraling. En je restjes zijn op!


Een strikje, een stukje kaasdoek, een doily, een touwtje en een lintje! Helemaal gezellig toch?


De labels kun je natuurlijk zo gebruiken maar als je ze beplakt met wat designpapier passen ze gelijk leuk bij je project.


Een oude ansichtkaart heb ik aan de linker- en rechterzijde geplakt en de onderkant zit ook vast. Zo ontstaat er een leuke pocket om weer labels in te doen.


Zie je die leuke 'krul'? Dat is een curly-pin. Verkrijgbaar in allerlei toffe kleuren en bruikbaar bij heel veel projecten.



Zie je die platte zak daar aan de zijkant? Die zit ook aan de andere kant van de pagina. ik heb een bruine vlakke zak gebruikt van 13.5 X 19 cm. Aan de bovenkant afgesneden en dubbel gevouwen. Aan beide kanten met een ronde pons een half gat geponst. De ene kant aan deze kant van de bladzijde vastgeplakt, om de bladzijde heen gevouwen en daar de rest vast geplakt.


Hier heb ik een bruine vlakke zak aan de bovenzijde afgesneden. Een kant omgevouwen en vastgeplakt. Zo ontstaat er weer nét een ander soort pocket om iets leuks in te stoppen. En zie je die bingo-kaart? Gemaakt met een stempel van Studio Light. Zo kun je bingokaarten in allerlei kleuren stempelen zodat ie altijd bij je project past.



In de stempelset Calender zit deze maandkalender. Tof toch? Alle maanden kun je er mee maken. ok speciale dagen kun je aangeven door er een hartje omheen te stempelen. Dit hartje zit bij de set inbegrepen.



Aan de achterzijde nog een 'handmade' etiketje om het helemaal af te maken.


Dit kun je natuurlijk niet zomaar weggeven. Daar moet op zijn minst een gezellig tasje omheen. Dat is zo gepiept met een goede basis. Een bruin tasje. Wat restjes van het project erop en het past helemaal bij elkaar!



Ik hoop dat je genoten hebt van het bekijken van mijn allereerste DT-Kimya-project.

Liefs, Monique


9 opmerkingen:

  1. Wat een explosie van inspiratie! ... Super, te gek en prachtige creaties. Echt top! Bedankt om het met ons te delen.

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is echt ..gewoon..nee ongewoon geweldig - prachtig!! Toppie hoor!!
    knuf Henriette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is ie leuk!! In het echt mogen bewonderen 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is ie leuk!! In het echt mogen bewonderen 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! Een supermooie binnenkomer.... ik ben nu al benieuwd naar je volgende😊

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig Monique!! Supergaaf! Dat beloofd wat als dit je eerste Kimya project is.....ik ben nu al benieuwd naar je volgende post😉

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor!! En wees welkom in ons midden! Liefs, mij. x

    BeantwoordenVerwijderen