zaterdag 24 december 2016

Terugblik 2016- Door Kimya team!

Zo op het randje van 2016 op naar 2017 willen we als team nog even terug blikken op het afgelopen jaar.   Voor iedereen is het jaar weer anders gelopen, en daarom leek het ons leuk  onze gedachten hierover met jullie te delen!


Femke
Lieve allemaal

2016, we zijn er weer bijna doorheen en wederom een jaar met ups en downs... Hoort dat gewoon bij het ondernemen? Hoort dat bij het leven? Ik denk het wel, gelukkig vergeten we een hoop negatieve dingen altijd snel en blijven de postieve dingen in onze herinnering.

Als we terug kijken op 2016 zien we dat we weer enorm in aanbod gegroeid zijn. Veroorzaker??? Ik zal het je vertellen, en ze mag er trots op zijn, onze Tiets! Omdat Tiets sinds 1 januari ons creatieve brein is, en ook als opdracht heeft om de markt in de gaten te houden, hebben we sinds 2016 papierblokken, stansen, en diverse nieuwe stempellijnen in ons assortiment.

Daarnaast hebben we op de inkoopbeurzen diverse leuke leveranciers gevonden van onder andere etiketjes, stempels en linten. Ons lintenassortiment is daardoor met 30% uitgebreid. Maar ook onze stempels en etiketten hebben weer een mooie groei gehad!

Zakelijk gezien zitten we dus alweer flink in de lift... hartstikke leuk natuurlijk maar dat betekent ook dat er organisatorisch dingen moeten veranderen... Waar we in 2013 nog met z’n drietjes waren, gaan we in 2017 starten met z’n zessen! En waar we altijd al het werk “zelf ” hebben gedaan gaan we nu functies maken en het werk onderverdelen. Allemaal hele spannende ontwikkelingen met heel veel voorbereidingen die we half december al zijn begonnen.

Wat staat er nog meer op het programma?? Onze eerste Kimya Doe dag op 14 januari! Een spannende en grote gebeurtenis voor ons, in ons eigen bedrijf aan de Kolk 30 in arkel komen 50 dames de hele dag workshoppen, 3 stuks, demo’s bekijken, winkelen en een make en take maken.

Als deze dag slaagt (organisatorisch) dan zullen we er zeker meer in gaan plannen, leuk en spannend dus!

Uiteraard staan er weer diverse beurzen op het programma, we gaan naar Gorinchem, Zwolle, Dortmund, Den Bosch en we hebben in het voorseizoen weer de Tiets dag in Den Helder. Daarnaast zijn we bezig met een beursteam zodat we wat meer beurzen kunnen draaien en ons kantoor in Arkel wat minder belast is. Dus misschien komen er nog meer beuzen bij komend jaar! Eerst dit ook maar eens op de rit zetten. In het naseizoen hebben we natuurlijk ook weer de bekende beurzen, de Kreadoe, Den Bosch en Gorinchem.

Ik wil even stil staan bij ons fantastische Design team, mijn dames zijn er altijd en hebben elkaar zoveel te vertellen! Lief en leed wordt gedeeld en met z’n negenen zijn we inmiddels een hecht team. Voor het eerst in al die jaren gaan we dit jaar een weekendje weg, gezellig samen een wijntje, knutselen (ik doe wel de drankjes en het eten haha) en ik weet niet wat nog meer, ik heb er zin in!

Namens onze hele team, Tiets, Wendy, Lennart, Robinn, Gerdien en mijzelf, Femke, wens ik iedereen een rustig, gezond, fijn, liefdevol en fantastisch 2017 toe. Geniet van elke dag!

Zoals elk jaar, we beginnen weer opnieuw!
lots of love xxxxxx

Femke
***************************************

Tiets
Tja dan vraag je het team om een terugblik te schrijven over 2016 en dan moet ik zelf natuurlijk ook.
Voor mij begon het jaar spannend omdat ik per 1 Januari  ben begonnen te werken bij Kimya.. Zou ik het waar kunnen maken? Zou ik genoeg inspiratie hebben? Komen er genoeg ideetjes voor de winkel? Kan ik nieuwe dingen bedenken om basis setjes van te maken? Nieuwe voorbeelden??
Zoveel twijfels toen en nu? Ik denk een geweldig jaar achter de rug !!!  Wat een super baan heb ik toch en wat voelt het fijn om zo met je hobby bezig te kunnen zijn. Ik ben Femke dat ook zo dankbaar voor deze kans en  mag er weer een jaar aan vast knopen dus hoe fijn is dat!!

Sinds ik gestopt ben met het werken bij de thuiszorg en nu lekker thuis voor Kimya werk, gaan het met mijn rug( hernia) ook een stuk beter) Weg  is het niet en moet goed op blijven passen met alles maar ik geniet weer zo van alles!!

Ook ben ik begonnen met oppassen op onze kleindochter Lily.  Dat is nu met de baan met Kimya prima in te plannen. Het is maar 1 dag in de week en dat is zo genieten!!
Hopelijk heeft ze de genen van oma dan kunnen we later als ze wat groter is samen knippen en plakken met Kimya!!
En ja dan ons geweldige team.  Wat ben ik trots!! We zijn een hecht team, we waarderen elkaar en elkaars werk, geen jaloezie onderling maar juist veel steun en we helpen elkaar. Lief en leed word er gedeeld en dat is fijn! Dat we als team zo met elkaar om  gaan is zo geweldig!. Het voelt als een warm bad!!

Natuurlijk zijn er ook minder leuke dingen gebeurt afgelopen jaar, maar die gaan we snel vergeten en  zodat al de mooie dingen overheersen !!

Waar ik naar uit kijk in 2017? 14 januari... onze eerste Kimya Doe Dag!!   Spannend maar ook  super veel zin in!! Het team is nu al bezig met de voorbereidingen, workshops verzinnen, pakketjes maken, voorbeelden maken..dus Kimya is volop in beweging!!
Ook gaan we met het hele Kimya team een weekend op stap om eens gezellig samen  te knutselen en lachen gieren brullen, Want ook al doen we dat ook via chats etc in het echie met elkaar is het natuurlijk nog veel leuker!!!
Natuurlijk komen we ook weer op de diverse beurzen en blijven we actief op facebook en  blog!!
Ik hoop weer velen van jullie te mogen ontmoeten en  we gaan er met zijn allen weer een top jaar van maken in 2017!!

Rest mij nog jullie een geweldig mooi, creatief, maar vooral gezond nieuw jaar toe te wensen!!
Liefs Tiets xx
O ja vergeet ik bijna nog mijn persoonlijke mooiste project van afgelopen jaar.


Dit was toch wel een uitdaging... een december daily maken op een klembord.Maar met mijn favoriete kerst lijn( frozen forest van studio light) en diverse Kimya produkten  is het toch gelukt!
****************************************

Margreet 

En dan, een terugblik op 2016....... daar moet ik eens even voor gaan zitten. Er is alweer een jaar voorbij waarvan ik deel uit mag maken van het Kimya Design Team. En nog steeds voelt dit goed.
Het is erg fijn om te merken dat we een hecht team zijn, dat is heel prettig. Ook voor de samenwerking. Als we eens ergens mee vastlopen in een project, bij het linken van producten bij de blogposten, maar ook in privésituaties is het fijn dat we in de chat altijd even kunnen kletsen en bij elkaar terecht kunnen. Extra fijn als we elkaar dan zien op de Designteamdag (september) en de clubdag bij Tiets (november), even lekker in het echie kletsen is nog leuker! Wat dat betreft is 2016 een geslaagd jaar! We leren elkaar steeds beter kennen en waarderen!
Nog steeds vind ik het leuk om elke keer weer een nieuwe uitdaging te zoeken bij het maken van een blogpost om jullie inspiratie te geven en op nieuwe ideeën te brengen.
Ook Tiets en Femke dagen ons af en toe flink uit om buiten onze comfortzone te denken. Dus het vertrouwen is groot!
Doordat ik dit jaar ben gestart met mijn eigen praktijk voor babymassage naast mijn werk als praktijkassistente in een verloskundigenpraktijk, merk ik dat hobbytijd helaas wel wat schaarser is geworden. Dat betekend wel dat ik er extra van geniet als ik lekker met mijn papiertjes kan fröbelen!
En mijn ideeën zijn nog lang niet op hoor! Ook haken ben ik steeds leuker gaan vinden, dat zien jullie af en toe ook terug in mijn projecten.

Wat betreft mijn projecten van afgelopen jaar, eigenlijk kan ik niet zo goed een favoriet kiezen.
Wat ik wel een mooie waardering vond, is dat er pakketjes gemaakt zijn van de Adventskalender die ik gemaakt heb. Daar ben ik stiekem wel een beetje trots op.
Dat idee zat al zo lang in m'n hoofd, maar anders dan Tiets (😉) kan ik niet het hele jaar Kersprojecten uit m'n mouw schudden. Ook moest ik een poosje zoeken naar een geschikte lijst. 
De kalender staat de maand december mooi op de schoorsteen,
dus ik kijk er elke dag met plezier naar.

Ook in het komende jaar hopen we jullie weer mooie dingen te laten zien.
Een aantal van jullie zullen we wellicht zien op de Kimya Doedag in januari. Ik kijk er naar uit jullie te ontmoeten!
Tot slot wil ik iedereen voor 2017 veel gezondheid, liefde en mooie momenten om te koesteren toewensen!

Liefs Margreet

***********************************

Sandra

Een terugblik op afgelopen jaar........ 

Een leuk en creatief jaar was het voor mij, zo leuk om mijn dt maatjes nog beter te leren kennen, ik kan wel zeggen dat deze meiden echte vriendinnen zijn geworden, waar je lief en leed bij kwijt kunt ik zou ze niet meer willen missen.

Wat echt geweldig is is dat er afgelopen jaar toch weer een aantal pakketjes van mijn hand uitgekomen zijn dat blijft toch altijd speciaal!

Wat ook helemaal super was was de beurs in Den Bosch begin september, drie volle dagen meedraaien met de Kimya dames, samen met Tiets in een B&B wat hebben we een lol gehad zeg net twee tieners die op kamp waren hahahaha daarna nog ff aanpoten om Femke te helpen met afbreken, het was een weekend met een gouden randje!!

Tja en toen werd het wat stiller op mijn blog en Facebook, mijn creativiteit was zeker nog aanwezig, maar mijn werk zat even in de weg, dit geeft niks en soms moet je keuzes maken en op dat moment was mijn werk gewoon even belangrijker, dus daar ging een hoop energie naar toe, gelukkig wordt het nu weer wat rustiger wat dat betreft en vind ik weer wat meer de rust om met mijn hobby bezig te zijn!

Mijn favoriete creatie van afgelopen jaar, die is niet zo moeilijk, en hoewel ik alles mooi vind wat ik maak blijft de letterbak toch wel mijn trots.
Gemaakt van harde kraftdoosjes, ik geloof dat Femke dacht dat ik niet goed was toen ik vroeg naar veel doosjes hihihihihi.

Ik wens iedereen een voorspoedig, gelukkig, gezond en creatief 2017 toe!!

Lieve groetjes Sandra  


*************************************************

                                                                  Jolanda


   2016 is weer voorbij gevlogen. Ook dit jaar heb ik weer spannende tijden meegemaakt op het werk. Na bijna 28 jaar gewerkt te hebben in de ziekenhuisapotheek ging per 1 augustus het roer om en ben ik werkzaam in de poliklinische apotheek van het ziekenhuis. Deze twee afdelingen fuseren per 1 januari en worden samen de apotheek van het ziekenhuis. Een hele omschakeling voor me, een ander computersysteem, patiëntencontact, heel veel voorlichting geven, mijn kennis weer opschroeven door veel cursussen te volgen, onregelmatig werken per 1 januari 2017, ingewerkt worden in de poliklinische apotheek van Alkmaar. Veranderingen die heel veel tijd en energie hebben gekost. Ik zie het als een nieuwe uitdaging!

In de spaarzame uurtjes die nog overblijven ben ik vaak in mijn hobbyhok te vinden. Heerlijk om zo alle stress van je af te laten glijden.

De klapper van 2016 was toch weer onze Designteam dag op 10 september 2016 bij Kimya in Arkel. We hadden van tevoren afgesproken dat iedereen een zelfgemaakt kleinigheidje voor elkaar zou maken.Wat is nou leuker om van het hele team zelfgemaakte cadeautjes te krijgen? Tiets had een leuk project verzonnen voor een bloghop, waar we me met het hele team een beginnetje mee hebben gemaakt. Uiteraard was er na afloop ook weer tijd om naar hartenlust te shoppen en als afsluiting hebben we met zijn allen gezellig gegeten bij Kees.

Moeilijk om een favoriete project uit te kiezen, maar ik heb er toch eentje uitgekozen.
 Zee zon en strand daar kan ik echt van genieten. Ook lekker om dit ook allemaal binnen handbereik te hebben. Heerlijk je hoofd leegmaken.


 Ik wens iedereen een gezond, liefdevol en creatief 2017 toe!
Hopelijk kunnen we met het hele team iedereen weer volop inspireren met de super gave                                                                                             producten van Kimya.
*******************************************

Christa

Wat is het jaar snel voorbij gevlogen zeg!!
Was voor mij een zeer druk jaar , op het werk vooral, veel extra weekenden en avonddiensten gedraaid .
Wijk veranderingen , veel zieken , weinig personeel , dus dat werd extra werken.
Gelukkig draait alles nu weer iets rustiger , bepaalde dingen zijn toch terug gedraaid.
In de drukte was mijn mood ver te zoeken kwa creativiteit zeg, ik baalde daar zo van en merk nu ook dat de moeheid nog wel in me zit maar de drive begint toch weer te komen.

De meiden zijn super , ik was dus ook een keer een post vergeten gewoon echt te druk , gelukkig kunnen wij dat gemoedelijk met elkaar oplossen .
Er word ook veel lief en leed met elkaar gedeeld dat maakt ons team zo hecht.

Dt dag geweldig leuke dag was dit ,zo gelachen, begon al in de auto met Jolanda en Tiets .
Tijdens de lunch kwam ook die man met het douche krukje voorbij , he Martine , van schrik gooide ik mijn drinken om haha ;).
Heerlijk geshopt bij Femke, het is ook een snoep winkel daar, en mooie is we verkopen aan elkaar lachen is dat.
Dat gaat dan zo, kijk nou wat leuk, oww ja die moet ik ook waar ligt dat , jee wat heb jij leuk lint in je mandje , of tape zo super , geloof dat Femke door de tape zowat heen was.

En als klapper uiteten, bloedje heet was het die dag ..
Ik had een spies besteld, dat werd gebracht als een soort van galg ik dacht nee he heb ik weer , en ja leuk gaan ze juist allemaal foto's maken , ik dacht moet dit nou hahaha.
Super leuke dag om naar terug te kijken.

Mijn favoriete project van dit jaar , Halloween.
Heerlijk ook gekleurd met mijn favorieten digi stempels.
Eng maar toch heerlijk in kleurtjes.




Ik wens iedereen super gezellige kerstdagen en een goed en gezond en creatief 2017 toegewenst
XX Christa

**********************************************

Desiree

Een terugblik op 2016....Wat gaat een jaar snel voorbij. En wat gebeurt er veel in een jaar..Mijn man die te horen krijgt dat het bedrijf waar hij werkt gaat sluiten, maar gelukkig heeft hij een nieuwe baan gevonden. Mijn jongens die het goed doen op school en waarvan de jongste alweer in groep 8 zit..
Op creatief gebied was het weer een leuk, druk en uitdagend jaar! Veel mooie creaties heb ik mogen maken voor Kimya en sinds een half jaar ook voor Nellie Snellen.
En dan natuurlijk elke dag het heerlijke geklets met al die lieve meiden hier, ze zijn niet meer weg te denken uit mijn dagelijkse leven. Het geluid van onze chat staat op stil, want iedereen in mijn omgeving wordt er gek van, haha.
We delen alles met elkaar, leuke dingen, knutselvragen, maar ook op moeilijke momenten is er altijd iemand die naar je luistert en ff een traantje met je wegpinkt en je weer moed inspreekt. De DT dag was weer TOP. Heerlijk om elkaar weer ff in het echt te knuffelen en lekker knutselen en shoppen met elkaar. En dan natuurlijk over een paar weken onze eerste Kimya doe dag! Leuk om jullie ook eens in het echie te ontmoeten. Ik heb er zin in! Heb er speciaal vrij voor genomen!

En dan mijn favoriete creatie van afgelopen jaar....



Ik wens jullie allemaal een heel gezond, gezellig en creatief 2017 toe!
Liefs, Desiree
xx
***************************************************

Martine

Hallo iedereen , van mij krijgen jullie ook nog een terugblik.
Wel lastig hoor, als je de hele dag thuis bent ( geen werk). Maar er kwam een lichtpuntje...! Hihi
Ik kwam in maart (geloof ik) in de winkel en toen vroeg Femke of ik iets kon met een bepaald doosje...tùùrlijk.....ik heb hem geplaatst en van daaruit mocht ik gastdesigner zijn. Èn later ben ik gevraagd om in het designteam te komen..! Als een kind zo blij was ik !!! Dit was in april en ik heb al heel wat mooie projecten mogen maken. 
In dit team zitten is toch wel het leukste....hele leuke meiden en altijd veel geklets ;).....en Femke...top hoe je dit allemaal regelt voor ons.  
 En toen in september de DT dag , vele meiden zag ik voor het eerst, dus een beetje zenuwachtig was ik wel. Maar het is zo'n leuke dag geweest, als afsluiter nog lekker wezen eten met z'n allen. 
En voor het eerst de Clubdag van Tiets meegemaakt..wat een reis en wat een kippenhok..maar wel leuk.
 Ook heb ik het grootste cruiseschip van de wereld langs zien varen, ook nog eens van dichtbij! Ik woon vlak langs de Waterweg en daar komt s'zomers nogal eens wat voorbij varen. We zijn op de pont gestapt en die is een stuk meegevaren en dan zie je pas hoe groot zo'n schip is!! Zò waanzinnig !

 En mijn man en ik alweer 30 jaar bij elkaar.......wat een tijd. Maar het gaat nog steeds goed;)
Nu kijk ik alweer uit naar eind januari....eerst de Kimya -doedag en de week erop lekker een weekje naar de sneeuw!
 Dan hieronder nog mijn lievelings project...wel lastig hoor om uit te zoeken! Maar het is mijn eerste bloghop geworden.


Ik wens iedereen hele gezellige dagen en een heel goed en creatief jaar !!!
***************************************************


Esther

Hoi, ook van mij een terugblik over het jaar 2016. Persoonlijk was het een rustig jaar. Weinig ziekte, tegenslagen en andere narigheid. Een positief en mooi jaar om op terug te kijken.
Qua creatief jaar een heel mooi jaar. Ik heb mooie dingen mogen maken samen en voor Kimya!!! Dank naar Femke, die al die producten weer verstuurd of ik pik het even op bij dr.
Gelijk een kletspraatje en een knuffel.
Maar het liefste wil ze die van mijn dochtertje Yacinthe. Haar kleine vriendinnetje. Yacinthe gaat graag mee naar Kimya, want dan krijgt ze van Femke wat winegums in een zakje welke klein geknipt worden. Lief he hahaha.
Het zijn de kleine dingen die het doen!!
Ook ik heb haken mogen leren van mijn moeder. Dit kun je heeeel gauw weer zien op mijn blog. Dit kun je namelijk perfect matchen met Kimya artikelen. Leuke zakjes of doosjes om het in te verpakken.

Mijn mooiste kimya creaties van dit jaar?? Pfff weer lastig. Maar ik denk dat het de een na laatste bloghop was.

*****************************************

Miriam
Het jaar is weer voorbij en we blikken nog één keertje terug naar 2016
Niet zo mijn ding …… maar vooruit we gaan er voor.
 Mijn jaar in vogel vlucht
Prive  gaf 2016  ons heel veel vreugde, maar helaas zoals bij velen ook verdriet .

In april stapte onze oudste zoon Denny in het huwelijksbootje met zijn Willeke ….wat is het bijzonder mooi  om je kind zo gelukkig te zien.
Even brak er een super drukke tijd aan….. begin mei ging het kersverse paar verhuizen naar het ouderlijk huis van Willeke , maar vele handen maken licht werk en voor je het wist waren ze gesetteld.
Als kers op de taart werd  16-6-16  onze eerste kleinzoon Vince geboren  ….. Sinds die dag mogen wij met heel veel trots de titel  “Opa en Oma” dragen … Zo speciaal …. Zo een wonder!
Begin augustus kregen we slechte nieuws ….. mijn peetoom kreeg de diagnose kanker … helaas heeft hij de strijd niet overwonnen en is in oktober overleden.

Tijd gaat snel voor mijn gevoel…. super snel, we zijn al weer meer dan anderhalf jaar bij het  Design team van  Kimya  ik heb het er super naar mijn zin. Kan ook niet anders heb er 11 vriendinnen bij hihihi echt waar …. We kletsen veel via app  alles is bespreekbaar,als er iets is of je kan iets niet vinden in de webshop, dan is er altijd wel iemand die mee helpt zoeken, we zijn één Team iedereen is op zijn eigen manier uniek  … enne, wat worden we met regelmaat verwend  door Femke met een super luxe Kimya DT pakket ….. een echt KADO steeds weer.
De Design team dag is één groot feest …..Wat hebben we het leuk met elkaar.
Ik mag mij gelukkig prijzen en ben dan ook zeker super trots om bij dit bijzonder team te mogen horen.

Femke en Tiets  bedankt voor weer een jaar vertrouwen in me ……Meiden bedankt voor Jullie vriendschap , we gaan er samen weer een super gezellig creatief  2017 van maken.

Ik wil iedereen een super gezellige jaarwisseling en één gezond en creatief 2017 toewensen.
Geniet van alles om je heen en maak er een jaar van waar je trots op kan zijn.



4 opmerkingen:

  1. Lieve meiskes Kimya, wat een leuke verhalen - en wat een creativiteit!
    Ik kijk uit naar de eerste Kimya dag en ga genieten van al dat moois wat we gaan maken en er te koop is! Bedankt voor het afgelopen jaar - voor de service en altijd goed verzorgt! Fijne Kerstdagen en een creatief 2017, liefs Henriette xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke verhalen, erg leuk om te lezen. En wat een prachtige projecten zijn er toch gemaakt, ga vooral zo door Meiden, heeeeeel veel plezier in het volgende jaar.
    Liefs Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke verhalen. Leuk om een klein inkijkje te krijgen in het leven van het Kimya DTteam. Dank jullie wel voor jullie prachtige creatie's waar ik heel veel inspiratie uithaal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke verhalen. Leuk om een klein inkijkje te krijgen in het leven van het Kimya DTteam. Dank jullie wel voor jullie prachtige creatie's waar ik heel veel inspiratie uithaal

    BeantwoordenVerwijderen