donderdag 5 november 2015

Mini Album


Langzaam maar zeker gaan we richting het einde van het jaar. De dagen worden korter omdat het sneller donker is en het wordt ook weer wat frisser buiten.
En wat is er dan lekkerder om lekker aan tafel te zitten, genieten van de sfeer in huis en lekker wat te knutselen.
Er moeten natuurlijk heel wat leuke dingen gemaakt worden voor de belangrijke mensen om me heen, mensen die een speciale groet of een klein cadeautje verdienen.

Het wordt nu wel tijd om te gaan beginnen met de kerstvoorraad. En dus zijn we lekker aan de slag gegaan. Ik heb weer iets gemaakt met een mooie lijn van Studio Light en deze keer is dat "Scandinavian Winter"

Als eerste kerstprojectje heb ik iets gemaakt voor mijn zusje Miranda. Samen knutselde we veel, maar nu ik wat verder van haar weg woon is het een stuk minder geworden. Ook omdat zij nu veel haakt. Ik heb dus een mini-album voor haar gemaakt omdat ik weet dat ze mijn creaties erg waardeert, ze veel voor mij betekend en om haar stiekem weer wat over te halen om weer eens wat te maken.

En dit is mijn project geworden:



Ik heb 2 fruitzakken gebruikt en die op elkaar geplakt. De openingen heb ik op elkaar geplakt en in het midden gedaan zodat er een grote label in kan.



Ik heb de zakken allemaal gemat met wit cardstock. Hierdoor word je ondergrond stevig en ik vind het effect mooier. Daarna gebruik je scrappapier om hem in eigen smaak te maken.
Na het maken van de basis plak je het plaatje, de accesoires en het lint op. De kant en klare blokken van Studio Light zijn ideaal om te gebruik: alles is te gebruiken maar past precies bij elkaar


Als je het album openklapt zie je dit.

De linkerkant heb ik wat simpel gehouden omdat ik hem niet te druk wilde maken. De basis heb ik met scrappapier gemaakt uit een paperpad wat ik nog had. Onder het witte cardstock heb ik een label gemaakt. Die steekt er bovenuit, wat speels gemaakt door het rode lint met de sneeuwvlokken.
Onder het witte cardstock heb ik een groot wit label gedaan en even met een rilmesje gerild zodat er een soort extra bladzijde ontstaat. Natuurlijk gebruikte we onderaan een mooi chique lintje.



Hier zie je de label. Ik heb hem opgeleukt met een kraft hartje met sticker, wat versiering uit het                   stansblok, een sneeuwbedeltje en weer wat lint. Heel simpel, maar een leuk effect!



En dit is de andere kant van de label. Ik heb deze gevuld met een klein kraft envelopje. Daarop een houten plakker van een sneeuwvlok. En weer wat plaatjes uit het stansblok.


De rechterkant heb ik beplakt met een wit blokzakje. Hierin heb ik een cadeaubon gestopt, iets wat mensen die bij haar langskomen niet hoeven te zien. De blokzak dient als pocket waar ik een rode doilly en 2 labels achter heb verwerkt. De blokzak zelf versierd met een label, jute lint, een bedel, een wasknijper met ster, rood lint met bloemen.


 In de fruitzak zit nog een grote label. De voorkant is alleen met scrappapier. Daar wil ik wat persoonlijks op schrijven voor mijn zusje.

En dit is de andere kant van de grote label. Ik heb het volledig overgenomen van het voorbeeld in het stansblok, er alleen onderaan een lint op geplakt.


 En zo komen we ook bij de volgende bladzijde. Een bladzijde waar ik een kleine pocket heb gemaakt en hieronder heb ik de kerstbel van Dutch Doobadoo  (die tegenwoordig ook te koop zijn bij Kimya) als label gebruikt.  Met houten letters de tekst Kerst verwerkt. Verder heb ik wat lint gebruikt wat ik al eerder in het project gebruikte.



 Hier nog een foto van alleen de bel.

En dan nog de rechterbladzijde. Ik vind de stansblokken prachtig en dus heb ik hier weer een totale bladzijde gevuld met wat eigenlijk een kaart is. Alleen heb ik hier weer het lint toegevoegd. Wat past ie er goed bij he?


En uiteindelijk is het een heel pakketje geworden. Ik denk dat ik het maar persoonlijk geef, want er gaat nogal eens iets mis met de post, en ik wil niet dat het beschadigt ondanks dat ik het vaak in bubbeltjes envelop verstuur. En stiekem geef ik het ook in de hoop dat ze zegt wow zullen we even knutselen!


Ik hoop dat het jullie geïnspireerd heeft, ik heb er in ieder geval met plezier aan gewerkt.
Lieve knutselgroetjes Lianne







2 opmerkingen:

  1. Wow......wat ontzettend leuk gedaan. Je moet er maar opkomen. Ik moet mij er toch ook maar eens aan wagen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje woww wat een te gek gaaf album, zoveel moois op te zien,
    echt super gemaakt, schitterend ☺
    Gezellige en fijne (knutsel) dagen
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen